Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


En god idé at satse på danske turister

Sydstranden i Hvide Sande er et trækplaster, når der er sommersol i vejrudsigten. Arkivfoto: Jørn Deleuran

En god idé at satse på danske turister

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Danskerne vil gerne holde ferie i Danmark - de skal blot inspireres til at gå på opdagelse i eget land.

Sov godt
I 2016 foretog danskerne 25,3 millioner overnatninger på de officielle overnatningssteder i Danmark - en stigning på 3,8% sammenlignet med 2015.Langt størstedelen af danskernes overnatninger i Danmark foretages i områder tæt på strand og natur - gerne på en campingplads eller i et sommerhus.

De primære årsager til, at danskerne vælger at holde ferie i hjemlandet, er naturen, kystlivet og at kunne besøge familie og venner.

De største barrierer for at vælge Danmark som ferieland for en dansker er vejret - og et ønske om at opleve en anden kultur og natur.

Kilde: VisitDenmark

Ringkøbing-Skjern: Søndervig eller Sicilien? Klegod eller Kreta? Det kan være svært at træffe valget, når destinationen for årets sommerferie skal vælges. Nye tal viser, at Danmark er et hit.

Sammenlignet med 2015 blev der sidste år registreret 925.000 flere danske overnatninger herhjemme, hvilket er en stigning på 3,8 procent.

- Der er et stort potentiale i at få denne del af kagen til at vokse yderligere. Selv om vi som danskere måske tror, at vi kender alt til oplevelserne i vores eget land, er mange alligevel glade for at få ny inspiration. Det er vores oplevelse, at mange turismeaktører arbejder benhårdt med hele tiden at udvikle nye tilbud, og vi kan blive dygtigere til at vise hele paletten.

Sådan siger Sisse Wildt, kommunikationschef i Dansk Kyst- og Naturturisme, der her i foråret har  lanceret kampagnen "elskerDanmark". Målet er blandt andet at fortælle om alle de unikke oplevelser, man kan få i Danmark:

- Og ikke mindst at skabe et tydeligt link til netop det sted i landet, hvor man kan få oplevelserne indfriet, tilføjer Sisse Wildt.

Fokus på Hvide Sande

Dansk Kyst- og Naturturisme søsatte for første gang "elskerDanmark"-kampagnen i 2016 i samarbejde med VisitDenmark og en lang række aktører inden for turisterhvervet.

Formålet var og er at få danskere til at holde ferie herhjemme frem for at rejse udenlands. Og det går altså den rigtige vej. Sidste års antal af danske overnatninger i hjemlandet udgjorde knap 49 procent af det samlede antal overnatninger.

Blandt de aktører, der tager del i dette års kampagne, er Hvide Sande og Dansk Cykelturisme.