Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Markedsføring af de kystnære vindmøller


Markedsføring af de kystnære vindmøller

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev. 

Læserbrev: Det er jo lige før man får tårer i øjnene over den ildhu og begejstring, Lykke Nielsen Høj udstråler, inden hun 1. maj tiltræder som direktør i udlejningsbureauet Feriepartner i Hvide Sande. Bygningen er også domicil for Ringkøbing Fjord Turisme, hvis direktør er Sebastian Schaper og hvis bestyrelsesformand er advokat Jørgen Iversen.

Det skal lige nævnes, at Feriepartner Hvide Sande ejes af Holmsland Klit Turistforening, hvis formand er - ja rigtig gættet: Jørgen Iversen.

Kort og godt et sammenrend af kasketter og "Hvide Sande Mafia". Jeg har i øvrigt hørt, at billedet af regentparret på væggen i bygningen, er udskiftet med et billede af Iver Enevoldsen.

Selv kalder Lykke Nielsen Høj i Dagbladet Ringkøbing-Skjern dette sammenrend for en "fantastisk konstellation" og hun glæder sig til "at generere penge til udvikling af turismen i lokalområdet". I samme medie er Sebastian Schaper tæt på at besvime af begejstring over, at tyske turister på det nærmeste vil besætte hele Vestkysten i år. TV-reklamer i Tyskland har medført, at tyskerne i endnu højere grad er blevet opmærksom på "Naturens Rige".

Som udlejningsbureau er det velkendt, at Feriepartner Hvide Sande er varm fortaler for, at Holmsland Klit skal plastres til med kystnære vindmøller. De øvrige lokale og landsdækkende udlejningsbureauer er klare modstandere af vanvidsprojektet "Vesterhav Syd", hvilket de har markeret markant og uden omsvøb ved adskillige lejligheder. De frygter med god grund, at bl.a. tyskerne vil flygte skrigende bort, når mødommen over det jomfruelige hav bliver taget.

Jeg går ud fra, at både Høj, Schaper, Iversen og da også Enevoldsen har en klokkeklar drejebog for, hvordan markedsføringen af denne nye enestående turistattraktion i form af kystnære vindmøller, skal skæres. For jeg kan da ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at tyskerne skal holdes hen med fortielser og løgne i forhold til, hvad der venter dem om blot et par år, hvis dette groteske projekt bliver realiseret?

For Lykke Nielsen Høj handler hendes virke fra dag et om troværdighed og tillid overfor de ejere af sommerhuse, hun skal "kapre" og fastholde som kunder. De skal selvfølgelig orienteres om, at deres Feriepartner vil ødelægge havudsigten med vindmøller og de skal også vide, at havmøller vil være en hjørnesten i markedsføringen af feriehusene til de tyske gæster.

Husk på, at det er trofaste tyskere, der i generationer er valfartet til Holmsland og Husby Klit. I TV-reklamer og i trykte turistmedier bliver de bombarderet med det smukke uberørte hav i form af "Porten til Vesterhavet", "Mærk Vesterhavet" og hvad man ellers nærmest savler over i Hvide Sande og omegn.

Nu går jeg ud fra, at der kommer styr på mundvandet, og at markedsføringen af "Vesterhav Syd" iværksættes omgående i såvel elektroniske som trykte medier i Tyskland. Nu skal tyskerne for alvor have øjnene op for dette naturfænomen og dette scenarie, som for tid og evighed vil være, ikke porten til Naturens Rige, men til et helvede af visuel skærsild.

Så kom nu ud af busken i Hvide Sande. Eller har vi at gøre med et sammenrend af turistluskere, løgnere og tøsedrenge?