Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Nu med forundersøgelse


Nu med forundersøgelse

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Indimellem er man nødt til at tage nogle chancer. Selv om man ikke ved, hvad fremtiden bringer, skal man springe ud i det - for mon ikke det går?

Indimellem er man nødt til at tage nogle chancer. Selv om man ikke ved, hvad fremtiden bringer, skal man springe ud i det - for mon ikke det går?

Måske var det sådan, de gode folk i Ringkøbing-Skjern Kommune tænkte, da de fik muligheden for at hyre Al Gore til at holde foredrag. Ideen var jo god, og hvorfor skulle en tidligere vicepræsident ikke kunne sælge billetter til et foredrag i Skjern?

Nu kan man nemt være bagklog, for det vis-te sig jo, at man netop ikke kunne sælge de billetter, og hele arrangementet endte med et kæmpe underskud for kommunen. Og i bagklogskabens ulideligt klare lys kan man jo undre sig over, at der ikke var lavet et forarbejde, der kunne vise, om det var sandsynligt at få solgt billetterne.

Jeg var blandt dem, der syntes, det var fedt, at kommunen prøvede noget anderledes. Det er godt at tænke ud af boksen. Problemet er bare, når der sker med kommunale midler. Kommunen kan godt bakke op om den slags begivenheder, men det skal ikke være en offentlig instans, der agerer eventarrangør.

I dagens avis kan man så læse om et nyt initiativ. Erhvervsvækstforum vil bruge 300.000 kroner på at få lavet en forundersøgelse af, om der mon er et marked for at lave andre erhvervsevents i området. Der er lavet en eventforening, der er et samarbejde mellem flere lokale aktører, der har fingeren på pulsen i forhold til blandt andet erhverv og turisme, og det er dem, der står for at få lavet en markedsundersøgelse.

Det virker som en god ide. Lad os da få undersøgt, hvad der skal til for at trække deltagere til erhvervsevents. Og det skal selvfølgelig tage udgangspunkt i de styrker, der er i kommunen, så man ikke bare render efter den første, den bedste dagsorden eller hyrer den foredragsholder, der er oppe i tiden.

Det er et stort arbejde at stable den slags begivenheder på benene. Selv når man har den rigtige ide, kræver det en god portion netværks-knofedt og effektiv markedsføring at gøre det til en succes.

Så lad os da få lavet den undersøgelse, så vi kan afgøre, om det er en vej at gå. Perspektiverne for hoteller og restauranter er i hvert fald store, hvis det kan lykkes.