Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Brugsen: App er en bragende succes

Ifølge uddeler i SuperBrugsen i Ringkøbing, Lars Sejer, er det normal praksis, at der bliver udsolgt, når forretningen dagligt sælger overskydende varer fra bagerafdelingen via den populære app Too good to Go. Arkivfoto

Brugsen: App er en bragende succes

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hos SuperBrugsen i Ringkøbing bliver der dagligt solgt syv-otte poser med overskydende brødvarer til en billig pris.

Ringkøbing-Skjern: Lars Sejer, uddeler hos SuperBrugsen i Ringkøbing, har kun godt at sige om den brugervenlige app Too good to Go, der gør det muligt at købe overskydende mad til en billig pris via et par lette tryk på sin smartphone.

- Det er en bragende succes. Vi har udsolgt i 95 til 97 procent af dagene. Det er moderne og trendy, siger Lars Sejer.

Det er på sin vis kommet lidt bag på ham, at Too good to Go i den grad hitter hos folket:

- Men det er det samme, jeg hører hos kolleger. Det er noget, folk har taget i mod med kyshånd, og flere og flere hopper med på vognen, tilføjer uddeleren i SuperBrugsen på Torvegade.

Her bliver der dagligt typisk udbudt otte poser med overskydende varer fra bagerafdelingen, hvor en kunde betaler 29 kroner for en pose, der ofte indeholder brød til en værdi på omkring 100 kroner.

- Vi vil helst ikke højere op i antallet af Too good to Go-poser per dag, for det vil jo så være udtryk for, at vi reelt sælger mindre i bagerafdelingen. Vi vil helst blive i det leje, siger Lars Sejer.

Det er cool at gøre en god forretning

Coop satser på idéen

For tre måneder siden meldte Coop ud, at koncernen - der blandt andet omfatter SuperBrugsen - i højere grad vil bekæmpe madspild via et tæt samarbejde med Too good to Go International.

Det betyder i første omgang, at omkring 40 butikker i kæderne Kvickly, SuperBrugsen og DagliBrugsen nu er tilknyttet den succesfulde app. Inden udgangen af i år forventer Coop, at flere end 100 butikker er med i ordningen.

- Vi har de seneste tre år arbejdet med at reducere vores madspild og sætter i den forbindelse varer ned i pris, når de nærmer sig udløbsdato. Vi kan stadig gøre meget og ser derfor gerne på samarbejder, der kan hjælpe både os og vores kunder til at reducere madspildet, siger CSR-direktør hos Coop, Signe Frese, og tilføjer:

- Too good to Go er et fantastisk godt og sympatisk koncept, som vi også tror, mange af vores kunder synes om.