Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Lem-racerkører har bedste nordiske placering

Toni Hansen (bag rattet) og Per Brodersen er ikke blot bedste danske, men bedste nordiske hold i årets Rallye Monte-Carlo Historique. Efter ni ud af 14 specialetaper ligger de nr. 8 ud af 314 startende i deres Audi 80 GLE fra 1979.


Lem-racerkører har bedste nordiske placering

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Med en ottendeplads ud af 314 hold ligger Per Brodersen lunt i svinget inden det sidste og afgørende døgn i Rallye Monte-Carlo Historique.

Sne har der ikke været så meget som et fnug af, og temperamentet har til tider været oppe i det røde felt - men alt i alt er Per Brodersen fra Lem og hans makker bag rattet, Tonni Hansen, foreløbig mere end tilfredse med årets udgave af Rallye Monte-Carlo Historique.

Mandag kunne de to gå til ro med en ottendeplads i bagagen, og makkerparret er dermed ikke blot bedste danske, men også bedste nordiske hold i årets rallye. De føler sig lige så toptunede som deres 37 år gamle Audi 80 GLE før det sidste, afgørende - og voldsomt udfordrende - døgn.

Med kun 10 sekunder til det bedste team blandt 314 startende er der noget at have optimismen i, selv om Hansen og Brodersen på løbets fjerdedag rykkede ned fra en femte- til en ottendeplads. De kom i problemer på to af de tre specialetaper mandag, men vendte stærkt tilbage på den tredje og sidste og var dermed igen i top-ti.

»Jeg blev ærlig talt rigtig hidsig, da det ikke kørte for os på de to første prøver i dag. Hvis det havde flasket sig bare lidt bedre, havde vi ført løbet nu,« siger Per Brodersen mandag aften på en telefon fra Valence.

»Men nu er temperamentet nede igen, og vi er klar til i morgen. HELT klar!«

Tirsdag morgen var der start fra Valence klokken 5.30 med tre prøver undervejs og ankomst i Monaco cirka klokken 16. Tirsdag aften klokken 21.30 sendes deltagerne ud i natten på den berømte etape, »de lange knives nat«, i bjergene nord for Monaco. Undervejs venter to lange prøver på henholdsvis 53 og 47 kilometer, inden de når målstregen onsdag morgen.

»Alt kan ske den nat, men vi er godt rustet og tror på det. Vejene hernede er knastørre, og der er 10 plusgrader, så i år kommer der desværre ingen sne. Til gengæld har det været tåget de seneste par aftener, og det håber vi at få igen i morgen nat. Så er det ens for alle; dem i Porschen med de 300 hestekræfter kan ikke se mere end os, når tågen ligger tæt,« lyder det forventningsfuldt fra Per Brodersen.