Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Tilmelding begynder snart: Så skal der cykles til arbejde

Nu er det snart forår, og så skal cyklerne findes frem!

Tilmelding begynder snart: Så skal der cykles til arbejde

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Tilmelding til Danmarks største kollega- og motionskampage begynder den 1. marts

Sidste år deltog 251 borgere her i kommunen i den landsdækkende kampagne, »Vi cykler til arbejde«.

Alt i alt cyklede de i 2579 dage,og det blev sammenlagt til 24.312 kilometer.

Ganske imponerende, men det må gerne blive bedre i år, for visse nabokommuner lå langt bedre placeret; i Holstebro deltog for eksempel 856 og i Herning 737.

Og nu får vi chancen igen: Tilmeldingen til Danmarks største kollega- og motionskampagne starter den 1. marts.

Kampagnen kører fra den 1. til den 31. maj, og arbejdspladser kan deltage med et, flere eller mange hold på fra fire til 16 kolleger.

Holdene konkurrerer - ud over æren - om præmier. Hovedpræmien er et ophold for to på Rødvig Kro & Badehotel til hver deltager på holdet.

Derudover konkurrerer man om at vinde nye cykler og udstyr.

Cykel-fællesskab

Jo flere dage et hold cykler, jo flere point samler man, og jo større er chancen for at vinde; det giver også point, hvis man cykler til bus eller tog.

Deltagerne i årets cykelkampagne får nemlig mulighed for at indstille hinanden til at blive en af Danmarks 10 sejeste cykelpendlere. Der er også mulighed for at blive årets sprinter, kilometersluger, vaneknuser eller årets kagebager.

»Vi kan se, at deltagerne bidrager på vidt forskellige måder til, at holdene får cyklet så mange kilometer som muligt. Vi fejrer derfor i år kampagnens kerneværdi, som er fællesskabet for holdene, der kommer fra hele landet og alle typer arbejdspladser,« siger kampagne- og kommunikationschef Maria Bech fra Cyklistforbundet.