Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Vestjysk firma leverer klinik- og jobtøj til hele landet

Heidi Øhlenschlæger Brink og Rikke Heinze Bennedsgaard i gang med at pakke en prøvekasse med tøj. Foto Poul Osmundsen.


Vestjysk firma leverer klinik- og jobtøj til hele landet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ringkøbing-virksomheden Cardinal har travlt, men har dog fundet tid til reception 1. april.

Rikke Heinze Bennedsgaard og Heidi Øhlenschlæger Brink har mildest talt haft travlt det sidste år.

Det har de stadigvæk, men nu er de kommet så langt, at de gerne vil fortælle om, hvad de går og laver til daglig i Cardinal Klinik- & Jobbeklædning.

Derfor indbyder de fredag den 1. april klokken 14 til 17 til en uformel reception i forretningslokalerne på Godt-haabsvej 1 i Ringkøbing.

For præcis et år siden overtog de to Ringkøbing-kvinder Cardinal Klinik- & Jobbeklædning efter Ruth Dueholm, og lige siden har de arbejdet på at udbygge virksomheden og forme den, sådan som de gerne vil have den.

Blandt andet har de fået etableret en ny netbutik. Først og fremmest har de dog haft travlt med at udbygge kundekredsen, der især består af tandlægeklinikker, dyrlægeklinikker, lægeklinikker fodterapeuter, kosmetologer og andre typer klinikker.

Udover sortimentet til denne kundekreds byder deres store sortiment også på lækre skjorter og jakker til kontorbranchen, tøj til fødevareindustrien, plejesektoren med mere.

Det er i dag ret populært hos virksomheder at tilbyde medarbejderne medlemskab i fitnesscentre og løbeklubber og her kan Cardinal også byde ind med et mindre udvalg af sportsstøj.

En prøvekasse

»Det har været et spændende år, hvor vi har lavet mange forskellige tiltag,« siger Heidi Øhlenschlæger Brink.

»Vi har haft fokus på både eksisterende kunder og det at finde nye. Vores kundekreds er fordelt over hele landet, men vi har den store udfordring, at vore kunder har travlt og kan have svært ved at finde tid til et besøg af os. Derfor kan vi nu sende en prøvekasse med tøj, som medarbejderne på arbejdspladsen i ro og mag kan prøve. Det har været en stor succes.«

Allerhelst vil de dog komme på besøg ude på arbejdspladserne, fortæller Rikke Heinze Bennedsgaard.

»Det vi gerne vil markedsføre os på, er at give en personlig service, så de enkelte medarbejdere får mulighed for at finde lige præcis den model, som de føler sig bedst tilpas i,« siger hun.

Arbejdspladsbesøg kan godt give anledning til nogle lidt sjove episoder.

Behov og ønsker

For nylig var de to ringkøbingensere på Københavns Universitet, hvor de havde planlagt to kundemøder, et med de studerende på Tandlægehøjskolen og et andet møde i en afdeling, hvor man arbejder med eksperimentel medicin.

Pelsdyrallergi

»Vi troede, at afdeling for eksperimentel medicin var på en klinik, men da vi mødes med vores kontaktperson, kigger hun på Rikke og mig og spørger, om der er nogen af os, der har pelsdyrallergi,« fortæller Heidi Øhlenschlæger Brink.

»Vi kigger lidt uforstående på hinanden, og får svaret, at nej, det er der ikke. Fint siger hun, og vi finder ud af, at årsagen til hendes spørgsmål er, at denne afdeling afprøver eksperimentel medicin på forsøgsdyr, og det var så her, vi skulle holde møde.«

»Vi må have set lidt overraskede ud, men vi fik en ordre med hjem på 200 styk tøj. Siden har vi besøgt dem to gange, og har et godt kendskab til, hvilke behov og ønsker, de har.«