Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Evangelisk Luthersk Netværk har valgt ny formand

Jens Lomborg - ny formand for Evangelisk Luthersk Netværk. Pressebillede

Evangelisk Luthersk Netværk har valgt ny formand

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Fiskersøn, præst, rocksanger og salmedigter. Jens Lomborg, nyvalgt formand for Evangelisk Luthersk Netværk (ELN) har mange facetter.

Skjern: Præsten Jens Lomborg har de seneste 11 år arbejdet i Skjern Bykirke, en evangelisk luthersk frimenighed, der gennem årene er vokset fra 100 til ca. 400 medlemmer.

Spørger man i menigheden, vil mange nok også svare, at når Jens Lomborg går på prædikestolen, er det altid med et budskab om Kristus.

Jens Lomborg er brændende optaget af, at kirken ikke blot er kirke om søndagen. Hvis mennesker skal møde Kristus, må kirken give afkald og tjene efter netop Kristi forbillede.

- Luther nævner korset og lidelsen som et af den kristne kirkes kendetegn. Det tror jeg ikke, at vi endnu har erfaret sandheden af. Vi er på mange måder en materialistisk inficeret velfærdskirke. Ønsker vi at blive brugt som redskab for at sprede evangeliet videre ud i Danmark, skal vi vide, at det kræver afkald, det koster. Vi kender det fra Jesus selv: Frelsen bliver først virkelighed, når der er én, som giver afkald og tjener andre i lydighed mod Gud. Jeg forestiller mig, at det er den erfaring, der ligger bag kirkefaderen Tertullians ord: Ingen ord kan vinde så mange disciple som de kristnes gerninger, siger Jens Lomborg.

- Vi skal fortsat lægge røst til klassisk kristen tro, vi skal fejre den opstandne Kristus ved gudstjeneste efter gudstjeneste, og dag for dag tjene de mennesker, Gud sender på vores vej. Danmark har brug for kristne fællesskaber, hvor korset er plantet lige i midten, og hvor evangeliet er i centrum, siger han.

/EXP