Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Landbobankens omdømme i top

På søjlediagrammet ser man tydeligt, hvor meget i spidsen, Landbobanken ligger.

Landbobankens omdømme i top

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ringkjøbing Landbobank er suverænt det pengeinstitut i Danmark, der har det bedste image; Vestjysk Bank ligger på 14. plads, og helt i bund ligger Nordea.

RINGKØBING: Landbobanken er suverænt det pengeinstitut i Danmark, der har det bedste omdømme.

Det viser en ny undersøgelse, Voxmeter har foretaget på baggrund af 39.000 interviews med fokus på 21 forskellige områder.

Landets 20 største banker har været med i undersøgelsen, og Voxmeter har for eksempel spurgt ind til, hvordan kunderne vurderer bankens ledelse, om banken virker åben og ærlig, om den er troværdig, synlig, i stand til at præstere økonomisk og evner at foretage nye, positive tiltag.

Samlet set ender Landbobanken helt i top, og der er endda et pænt stykke vej ned til nummer to, Arbejdernes Landsbank.

Den eneste anden regionale bank, der er med i undersøgelsen, er Vestjysk Bank, der ligger på en 14.-plads.

Blandt landets største banker ligger Jyske Bank bedst på fjerdepladsen, mens Nordea ligger helt i bund. Danske Bank ligger som nummer 15.

Undersøgelsen bekræfter tendensen i Voxmeter-undersøgelsen, der kom for knap et år siden, og hvor Landbobanken vandt sølv i kundetilfredshed.

"Taknemmelig og glad"

- Det er en klar afgørelse og Landbobanken så langt foran, at havde det været Tour de France, ville man synes, det var lidt kedeligt, lyder siger Christian Stjer, direktør i Voxmeter, til Dagbladet.

Det glæder selvfølgelig Landbobankens direktør, John Fisker:

- Vi er vældig taknemmelige og glade; det er jo ikke bare på et enkelt område, vi ligger i spidsen, men på 15 ud af 21 parametre, påpeger han.

John Fisker siger, at bag bankens gode omdømme ligger et langt, sejt træk, der går helt tilbage til finanskrisen for 10 år siden - og endnu længere.

- Vi har ikke bare satset på et enkelt produkt, men har gennem årene arbejdet hårdt på bredt at styrke vort image, siger han.

Det gode resultat skal der bygges videre på

- Det er lettere at drive en forretning, som man prøver at udvide lidt hvert år, når man er inde i en positiv spiral, fastslår John Fisker.