Vi bruger cookies!

dagbladetringskjern.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladetringskjern.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Nyt slogan i Ringkøbing: Sjæl, smil & stil

Ringkøbings nye logo blev præsenteret på et nyligt medlemsmøde i Handelsforeningen. Privatfoto.

Nyt slogan i Ringkøbing: Sjæl, smil & stil

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ringkøbing Handelsforening har skabt nyt logo; det skal være med til at skabe mere sammenhængskraft og genkendelighed.

RINGKØBING: "Sjæl, smil & stil".

Det er under dette slogan og et nyt logo, der viser omridset af Amtsraadhuset, Priorgården og Ringkøbing Kirke, at Ringkøbing Handelsforening fremover vil markedsføre byen.

Logoet blev præsenteret på et medlemsmøde i Ringkøbing Handelsforening i denne uge, hvor formand Rikke Mørk også præsenterede den nye købstadschef, Jacob Muldkjær Rasmussen, der tiltræder sit nyt job den 1. marts.

Det var dog den afgående købstadschef Kim Grøn Hansen, der fik lov at præsentere logoet.

- Det skal være med til at binde alle i byens sammen, kræve noget af os og ikke mindst - give genkendelighed, fastslog han.

Til Dagbladet forklarer han, at Handelsforeningen påbegyndte arbejdet på et nyt logo sidste sommer i samarbejde med Ringkøbing-Skjern Kommune.

- Kommunen sørgede for at sætte det lokale marketingbureau NørgaardNørgaard på sagen, fortæller Kim Grøn Hansen.

- Handelsforeningen har jo mange forskellige typer forretninger blandt medlemmerne, og der kan være mange forskellige meninger om tingene; vi ville gerne skabe noget nyt at samles om.

Sammenbinding

Handelsforeningen og NørgaardNørgaard var ude på gader og stræder for at interviewe folk og rundt i butikkerne med spørgeskemaer til handelsfolket.

Formålet var at indkredse, hvad der egentlig er karakteristisk for Ringkøbing.

- Derefter holdt vi en workshop med deltagelse af byens butikker for at finde frem til de ord eller den sætning, der beskriver Ringkøbing bedst, siger Kim Grøn Hansen.

Han understreger, at det drejede sig om at finde frem til "et logo med betydning, et logo, der binder os sammen, et logo, som kræver noget af os og vigtigst af alt et logo, der skaber genkendelseskraft".

- "Sjæl" står for Ringkøbing som en moderne købstad med sin egen charme, rig på historie, specialbutikker og kræsne kunder. "Smil", fordi vi altid møder dig med et, og giver kunderne en personlig betjening. "Stil", fordi Ringkøbing er en smuk, stilren by, som vi forstår at forny."

Nyt slogan i Ringkøbing: Sjæl, smil & stil

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.